19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği PDF indir
19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği PDF indir, e-kitap sitemizde 19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği kitabı ile ilgili bilgi vereceğiz. Fatma Adile Başer tarafından kaleme alınan 19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği kitabı 475 sayfadan oluşup, Ciltsiz kapak olarak yayınlanmıştır. 19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği kitabını 9786059444422 numarası ile kontrolünü yapabilirsiniz. 19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği kitap özeti, 19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği pdf oku, 19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği yandex, Fatma Adile Başer e-kitap pdf, 19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği PDF Drive, 19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği Epub ile alakalı indirme linkleri makalemizde.
19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği PDF Oku
19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği Kısa Özet
Türk müziğinin en mühim özelliklerinden bir diğeride içine aldığı unsurlara kendi mayasını katarak yeniden yoğurması, hatta yoğurduğuyla tekrar yoğrulmayı başara bilmesidir. Görünen o ki, çevre kültürler de bu yaklaşımın yarattığı anlayışa gönüllüce katılmış, onunla bütünleşmişlerdir.
Bu kitap; Türk mûsikîsinin özgün kültürel dengesi içinde, Osmanlı Ermenileri’nin XVIII. yüzyılda başlayan bir kendini buluşla, XIX. yüzyılda Türk makam müziğiyle nasıl bütünleştiklerini ve aldıkları aşıyla Kilise merkezli bir üslup oluşturduklarını ortaya koyan bir çalışmadır.
Müzikolog Gazimihal’in tespit ettiği gibi, Ermeni müziğinin *Türk mûsıkîsinin bünye itibariyle bir şûbesi* hâline gelmesinde, Hamparsum Limonciyan’ın kurucu katkı ve çabaları çok büyüktür. Hamparsum’un Türk müziği aralık ve perde sistemini esas alarak geliştirdiği Ermeni harfli notası, besteleriyle kilise müziğine yaptığı katkılar, hocalığı ile yetiştirdiği muganniler, kilisenin Türk müziğine yönelmesini meşrulaştırmıştır. Bu meşrûiyet, bir yönüyle kilisede Türk müziği içinde bir Ermeni üslûbunu haber verirken, bir diğer yönüyle de Ermeni müzisyenlerin Osmanlı toplumu içinde itibarlı ve görünür olmalarını sağlamıştır.
Çalışmada, Hamparsum’a destek olan, onun notasının Müslüman Osmanlılar içinde itibar kazanmasını ve meşrûiyetini temin eden Mevlevîhâne’nin rolü üzerinde de bunun bunun yanında durulmuştur.
Osmanlı Ermenileri’nin müzik faaliyetleri: Kilise ve okullarındaki müzik çalışmaları, eğlence muhitleri ve müziği ticâretle birleştiren yaklaşımlar; yâni çalgı yapımı ve pazarlanması, müzik kırtasiyesi üretimi, nota yayıncılığı, özel müzik ve çalgı dersleri ikame etmeleridir. Onların katkısı, bir *meşk mûsikîsi* olan Türk müziğini *piyasa* şartlarına çekmiş olmak noktasında belirginleşmiş görünüyor.
Kitapta, mugannîlerden hânendelere, mûsıkî hocalarına, bestecilerden sâzendelere, çalgı yapımcılarından nota koleksiyonerlerine ve yayıncılara kadar geniş bir Ermeni mûsıkişinasları envanteri ortaya konulmuş, bestelerin tespitine titizlik gösterilmiştir.
Böylelikle elinizdeki eser, şuana dek Türk müziğindeki Ermeni varlığına en geniş bir açıdan bakmış, bu husustaki mesnetli-mesnetsiz iddiâları somut belgelerle tahkik etmiştir.
19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği PdF indirmek için Tıklayın