Özge Calafato – Su Eleştirmenleri PDF Oku indir
Özge Calafato – Su Eleştirmenleri PDF Oku indir, e-kitap sitemizde Özge Calafato – Su Eleştirmenleri kitabını araştırdık. Ayrıca Özge Calafato tarafından kaleme alınan Özge Calafato – Su Eleştirmenleri kitap özetinin yanı sıra, Özge Calafato – Su Eleştirmenleri pdf oku, Özge Calafato – Su Eleştirmenleri yandex, Özge Calafato – Su Eleştirmenleri e-kitap pdf, Özge Calafato – Su Eleştirmenleri PDF Drive, Özge Calafato – Su Eleştirmenleri Epub gibi indirme linklerini de bulacaksınızdır.
Özge Calafato – Su Eleştirmenleri PDF indir Oku
Su Eleştirmenleri, Özge Calafato’nun var olanın kılçıklarından büyük hikâyeler çıkardığı çiçeği burnunda bir kitap. Calafato etli butlu anlatımlardan, büyük laflardan ve karmaşık olay örgüsünden uzak durarak dilin olanaklarını dupduru, süssüz ama derin anlatımıyla zorluyor öykülerinde. Neredeyse her öykünün kendine ait bir jargonu, okurken göze batmayan, tam isabet yeni deyişleri var. Sadece dilde hapsolmuş bir yaratıcılıktan söz etmek kitabın genel düşüncesine haksızlık olur. Öykülerde günlük yaşamın ayrıntı kısmını didikleyip nano boyutta sistemi var eden masum görünüşlü yapıtaşlarına ulaşmayı başarıyor Calafato. Metninin merkezine aldığı bu ayrıntı kısmı mercek altına yatırıyor ve groteskleştirerek okuyanı bu sıradan ve alışılmış duruma yabancılaştırmayı başarıyor. Durumların, diyalogların, duyguların altını ustalıkla boşaltıyor ve karşımıza absürt olarak nitelendirebileceğimiz öyküler çıkarmayı başarıyor. Bu kitapta öyküler 3 farklı başlık altında gruplandı. Bunun en temel nedeni birbirinden daha göz alıcı fikirlerin bir zaman sonra bir diğeri olannin önüne geçmesiydi. Öyküler korkusuzca ufak burjuva yaşamımıza derinlikli eleştiriler getiriyor veya var olanı yıkıp yerine yeni bir önermeyle geliyordu. Okundukları anda dokunduğu yer itibariyle derinden sarsan, sorgulayan, dalga geçen ama okunduktan hemen sonra zihnin o sinsi reddedişiyle unutulmak istenen metinlerdi hepsi. Zihnin bu korunmacılığına müsade etmeden, tekrarlayan temaları ve durumları yan yana getirme çabası, metinlerin yarattığı etkinin daha uzun süre devam etmesini sağlamaya yönelik. Yoksa Calafato’nun derinden akan alaycılığını ve bunun üzerine ustalıkla inşa ettiği durumları boyunduruk altına alma, kitabî bir müdahaleyle daha iyi anlaşılmalarını sağlama telaşesi hiç değil. Türkiye’nin ilk elektronik yayınevi olma özelliği taşıyan altKitap’ın, okurlarına kaliteli içerik sunma anlayışını sürdürdiğini düşündüğümüz bu yeni öykü kitabını keyifle okumanızı dileriz. Su eleştirmenleri su içicinin etrafını sardı.
Bu kez su içicinin işi zor. Su içici önceden seksen kişiyi elemişti. Dokuz daha. Birinci de gelebilir. Getirilebilir. Şansı ne kadar? Su eleştirmenlerinin elindeki kader. Su içici senelerdır su içiyor. Su içme edimini, niyetini belli ederek kamusal alanda büyük bir başarıyla gerçekleştiriyor, seyirci buluyor, çeşitli basın kuruluşları aracılığıyla da etkin biçimde açıklamayor. Su içicinin her su içişi su içme olarak kabul görmez. Su içicinin önceden Su içiyorum beyanı gereklidir. Su içme eylemi kamuya açık olmalıdır. Sadece su bardağıyla sınırlı kalmamalı; tencere, tava, tas, limon sıkacağı ve gerekirse leğeni de kapsamalıdır. Edim çok fazla tekrarlanmalıdır. Su içici, suiçicisi sıfatını korumak için çaba harcamalıdır. Panellere katılmalı, sergilerde yer almalıdır.
Boy göstermelidir. Kendini teorik ve pratik yönden geliştirmelidir. Bu su içici de, az sayıda su içiciden biri. Geçimini su içerek kazanıyor. Yarışmada, su eleştirmenlerinin ortasında, gözetim altında. “Buyrun su içici.” “Teşekkür ederim.” Su içme yarışması Canlı ve Cansız kategorileri altında ikiye ayrılıyor. Canlı bölüm, su eleştirmenlerinin su içicinin etrafında yuvarlak oluşturup ayakta durdukları bir ortamda su içicinin su içme edimine bire bir canlı tanıklık etmeleriyle gerçekleşiyor. Cansız bölüm ise, resim, heykel, sinema ve (paradoksal olarak) tiyatro alanlarında son bir yıl içinde kotarılmış su içme sahnelerinin değerlendirilmesini kapsıyor. Su eleştirmenleri burada yuvarlak olarak durmaktan çok tek bir sıra halinde yan yana oturmayı tercih ediyor. Şu an yarışan su içici, genç, fakat arkasında bıraktığı sayısız başarının gururunu taşıyor. Bu yarışmaya ilk kez katılıyor. Çalışmaları genelde yurt dışında yer alıyor. Canlı su içiciliği final elemesi için çeşitli kategoriler yer alıyor.
1. Bardaktan İçme 2. Kadehten İçme 3. Denizden İçme 4. Musluktan İçme 5. Kovadan İçme 6. Kar İçme 7. Lağım Düzeneği Sekiz bölümde (10 üzerinden) alınan puanların hemen hemensına göre değerlendirilen yarışmacılar çan eğrisi yöntemiyle sıralanıyor. Bunun yanı sıra lağım düzeneğine açıklık getirmek gerekirse: Lağım Düzeneği son derece steril şartlarda yapay lağım boruları ve kanalizasyon suyundan oluşuyor. Su son derece temiz olmasına rağmen bir boya maddesiyle grileştiriliyor. Burada amaç, su içicinin psikolojik iğrenti katsayısını hesaplayabilmek. Bu nedenle Lağım Düzeneği kategorisinin genel puanlama içindeki ağırlığı daha çok (Su içicilere lağım düzeneğinin steril olduğu bildirilir. Lakin kimi bilinçli verilen ipuçları sebebiyle hiçbir yarışmacının sterillikten tam emin olmasına izin verilmez. Musluk suyunun hazırlanmasında da aynı endişelar dikkate alınır). Su içicinin önüne bardağı koydular.
Bildiğimiz su bardağı. Altında bir ufak yuvarlak örtü. Dantel. Tepsinin içinde, ağzına kadar da dolu değil. Su eleştirmenleri verilen işaretle aynı anda kaş çattı. Kol kavuşturdu. Gözler su içicinin üzerinde. Su içici göz dikilmesinin heyecanıyla su bardağını elinde hafifçe titretti. Ağzına götürdü. Üç yudumda içti (Su eleştirmenleri yudum rakamının puanlamayı nasıl etkileyeceğini asla açık etmemektedirler). Ağzında kalan suyu yuttu. Dudaklarının ıslak kalmasından rahatsız oldu. Lakin ne yapacağını da bilemedi. Belli belirsiz, diliyle dudaklarını yaladı. Ama bu devinim su eleştirmenlerinin gözünden kaçmamış olabilir.
Birinci kategori hemen hemen bir buçuk dakika sürdü. Daha sonra su içiciyi üç dakika dinlenmeye aldılar. Bu arada kadehi hazırlıyorlardı. Kadeh normal şarap kadehi. Neyi ölçecekler? Kadehten su. Su içici kategorilerden en fazla kadehe şaşıyor. Yine de bozuntuya vermedi, aldı eline. Kadehe şarap koyar gibi koymuşlar. Su berrak. Şarap gibi. Sol eliyle kavradı, içti. Kavramayıp hafifçe mi tutsaydı? Oldu olanı düşünmeye gerek var mı? Galiba kadehten düşük puan alacak. Kibarlığa mı bakıyorlar? Keşke kavramasa mıydı öyle eliyle? Isıtmasa sıkıca. Su eleştirmenleri ser vermez, sır vermez. Aynı kaş açısı.
Tastan yalıyoruz. Bu sefer sütlü su geldi. Ayy. Ne süt severim, ne tas. Kedilik ölçümü. Çizgi filmlerdeki. Masaya koydular, porselen tas. Çorba kâsesi gibi ama içinde sütlü su. Su sıcağa yakın ılık. Yavaşça yaladı. Tam emin olamadığımdan. Hızlı mı başlasaydım? Belki sabit hız makbuldür. Bilemedi. Ama tutarlılık iyidir diye mantık kurup hep ağır ağır ağır ağır yaladı. Üçüncü evre hemen hemen on beş dakika aldı.
Tuvalet molası. Deniz kıyısında bu kez su eleştirmenleri yarım halka çevreliyor. Azar azar içti. Süreli. Bir dakika. Doldurmaya çalıştı, süreci yavaşlatarak. Tuz, tuz. Öğleden sonra yeniden yarışmanın ilk mekânındalar. Musluk. Musluktan içmenin de kimi kategorik özellikleri var. Bozuk musluk düzeneği bilinçli kurulmuş. Siz açınca fışkırabilir de, ip gibi de akabilir. Bilemezsiniz. Birden sıcağa da çevirebilir. Hazırlıklı olmak gerek.
Süre otuz beş saniye. Musluğa ağız dayanmasının puanlamaya nasıl bir etki edeceği belirtilmemiş. Sadece musluğun temiz, göz alıcı olduğu görülüyor. Su için de “Öldürecek dozda pislik içermez” ibaresi konmuş. Musluktan akan su, birden fışkırdı, birden kaynadı ve birden kesildi. Ama ağzını dayamamıştı, avuç içi kadar yanmadı dili. Kovadan içerken eliyle kovayı hafifçe yan yatırma yöntemini kullanırken karı ağzında eriterek içti. Lağım Düzeneği hususunda biraz tiksinir gibi olduysa da puanlamaya lağımın katkısını göz önünde bulundurarak hemen toparlandı. Su eleştirmenleri on su içiciyi izledi. Su içiciler dinlenmeye alındı. Su eleştirmenleri masa başına oturdu. “Bardaktan içişini beğenmedim. Teknik açıdan son derece yetersiz. Üç.”