PDF

Arif K. – Çınar Ağacının Altında Bir Ay Felsefe PDF Oku indir

Arif K. – Çınar Ağacının Altında Bir Ay Felsefe PDF Oku indir, e-kitap sitemizde Arif K. – Çınar Ağacının Altında Bir Ay Felsefe kitabını araştırdık. Ayrıca Arif K. tarafından kaleme alınan Arif K. – Çınar Ağacının Altında Bir Ay Felsefe kitap özetinin yanı sıra, Arif K. – Çınar Ağacının Altında Bir Ay Felsefe pdf oku, Arif K. – Çınar Ağacının Altında Bir Ay Felsefe yandex, Arif K. – Çınar Ağacının Altında Bir Ay Felsefe e-kitap pdf, Arif K. – Çınar Ağacının Altında Bir Ay Felsefe PDF Drive, Arif K. – Çınar Ağacının Altında Bir Ay Felsefe Epub gibi indirme linklerini de bulacaksınızdır.

Arif K. – Çınar Ağacının Altında Bir Ay Felsefe PDF indir Oku

Bu çalışma, felsefeye girişe giriş olarak görülebilir. Çınar altında bir masada toplanmış, sayıları gününe göre üç ile altı içinde değişen bireylerin (Arif Hocamız, Müjdat, Ertan, Oğuz, Murat ve ben) konuşmalarıdır. Bir biçimde birbirini bulmuş bireylerin ortaya koydukları gücün sonucudur. Arif Hocamız birikimlerini bizimle paylaştı. Dinledik, öğrendik, karşı çıktık, tartıştık, uzlaştık, eşsiz bir deneyim yaşadık. Konuşulanların o masada kalıp unutulmasına izin vermek istemediğimiz için, konuşmaları kayıt altına aldık. Bu kayıtları metne dönüştürme görevi bana düştü. Gerekli gördüğüm yerlere dipnotlar yerleştirdim. Sonuçta, felsefeye doğru adım atmak isteyenlerin yararlanabilecekleri bir ürün ortaya koyduk sanıyorum. Hocamız şöyle demişti: “Seminerler bittiğinde, bir felsefe kitabı artık sizi korkutmayacaktır. Rahat rahat okuyacaksınız.” Bu sözün doğruluğuna, çalışmamızı okuyanların da tanıklık edeceğine kuşkum yok. Problemler… Malum Grek felsefesi. Anaksimandros ne demiş? “Karşıtlık kötü” demiş, boğuşturmuş onları. Aperion’dan {1} çıkmış, diyor ki “her oluşa gelen, oluşa gelişinin bedelini öder ve geri döner”.

Bu bir bakış. Diyor ki, boğuşma. Sadece boğuşmadan söz etmiyor, boğuşmanın kötü olduğunu da dile getiriyor. Greklerde töz yoktur, özellik mevcuttur. Yani Grekler tözü bilmezler. Nereye kadar, Aristotales’e kadar. O bildi mi? O da geçmişten gelen yarım bilmenin, bir sürü noksanlıklerini yaşadı ve iyi bir töz tanımı yapamadı. Yani bizim bugün basit bir şekilde basite alabileceğimiz bir töz çözümlemesi sunabildi. Ama sonuçta az-çok bir töz düşüncesini de geliştirdi. Şimdi ondan önce herhangi bir özellik, mesela sertlik bir tözdü; mesela kuru olmak bir tözdü, yaş olmak bir tözdü. Ateş, mesela bir tözdür ama özellik olarak tözdür, herhangi bir olgu olarak değil. Yani Grekler bizim bildiğimiz özelliklere töz diyorlar. Kendi başına varoluşu olmayan bir kokuya töz diyebiliyorlardı, bir renge töz diyebiliyorlardı. Ve onların sağlaşımından bir yaşam, bir zaman üretiyorlardı. Anaksimandros da dedi ki; varoluşa geldin, bir zıt olarak, bir zıtın çıktı senin önüne, o seni savaşta yendi, seni asli, temel yuvana gönderdi, o yaşamaya başladı.

Ama onun da başına gelecek olan, yenip gönderdiğinin başına gelenle birdir. O da cezasını çekecek.

Arif K. – Çınar Ağacının Altında Bir Ay Felsefe PDF indir Tıklayın

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu