Ali Ergur – Portedeki Hayalet – Müziğin Sosyolojisi Üzerine Denemeler PDF Oku indir
Ali Ergur – Portedeki Hayalet – Müziğin Sosyolojisi Üzerine Denemeler PDF Oku indir, e-kitap sitemizde Ali Ergur – Portedeki Hayalet – Müziğin Sosyolojisi Üzerine Denemeler kitabını araştırdık. Ayrıca Ali Ergur tarafından kaleme alınan Ali Ergur – Portedeki Hayalet – Müziğin Sosyolojisi Üzerine Denemeler kitap özetinin yanı sıra, Ali Ergur – Portedeki Hayalet – Müziğin Sosyolojisi Üzerine Denemeler pdf oku, Ali Ergur – Portedeki Hayalet – Müziğin Sosyolojisi Üzerine Denemeler yandex, Ali Ergur – Portedeki Hayalet – Müziğin Sosyolojisi Üzerine Denemeler e-kitap pdf, Ali Ergur – Portedeki Hayalet – Müziğin Sosyolojisi Üzerine Denemeler PDF Drive, Ali Ergur – Portedeki Hayalet – Müziğin Sosyolojisi Üzerine Denemeler Epub gibi indirme linklerini de bulacaksınızdır.
Ali Ergur – Portedeki Hayalet – Müziğin Sosyolojisi Üzerine Denemeler PDF indir Oku
Portedeki Hayalet müziği toplumbilim bağlamında tarihselleştirirken diğer yandan içinden ve ritminden arındırmadan irdeleyen denemelerden bir araya gelen öncü bir kitap. İlk sürümü bundan 11 yıl önce basılı olarak okurlarıyla buluşan kitabın bu ikinci sürümüne Ali Ergur, önceden hiçbir yerde yayımlanmamış ‘Tren İmgelemleri’ isimli denemesini ekleyerek yeni bir katkıda yer alıyor. — Portedeki Hayalet yayınlanalı on bir yıl olmuş. Bir çoksatar hızıyla patlamak yerine, seneler içinde azar azar yayılan bir kitap oldu. Portedeki Hayalet, beklemediğim yer ve zamanlarda karşıma hep çıktı. Anadolu’nun çeşitli kentlerinde ders yahut konferans vermeye gittiğimde, beni bir anda şaşırtan bir Portedeki Hayalet okuruyla tanıştım. Bu durum, kitabın geniş kitleye saçılarak yayılmaktan ziyade, hedeflenmiş okuruna incecik kanallardan ulaşabilen bir yayın olduğunu gösterdi. Niceliğin niteliğe yeğ tutulduğu bir düşünsel üretim ortamında, bir yazar için, nadir nesnelere özgü bir değerin, üstelik mülayim bir biçimde belirivermesinden daha mutluluk verici bir şey olamayacağını düşünüyorum. Portedeki Hayalet, kendince bir öncüydü. Elbette benden önce Türkiye’de müzik üzerine yetkin çözümlemeler yapmış kıymetli düşün ve daha ziyade müzik insanları oldu. Aklımın ve kalemimin erebildiğinden daha iyi metinleri ortaya koydular. Lakin Portedeki Hayalet’in müzikle toplumbilimi buluşturma çabası o kadar çok fazla görülen bir yaklaşım değildi. Müziğin toplumbilimsel boyutu üzerine de kıymetli çalışmalar yapılmıştı. Lakin, bu kitabı oluşturan denemeler, müziğin kendi dilini göz ardı etmeden böyle bir işe girişmeye çalışmıştır. Kitabı yayınlarken, bu kendimce farklı yaklaşımı ne kadar becerebileceğim hususunda ciddi endişelarım vardı; doğrusu, bunlar bugün bile tamamen yatışmış değildirler.
Lakin, zaman içinde, gizli ve mütevazı okurlarla her karşılaşmamda olumlu ve övgü dolu kelimeleriyle, beni hak etmediğim kadar desteklediler. Bu sessiz okurlarımın kelimelerinin yalnızca boş övgü olmadığını içtenyetlerinden anladım. Zira eleştirilerini de, yeri geldiğinde gizlemediler. Sağ olsunlar! Buna mukabil, kitap, yine beni şaşırtan bir biçimde, kimilerince de ‘ağır’, ‘zor’, ‘karmaşık’ bulundu. Bu kanaldan gelen eleştirilerden en haklı bulmuş olduğum, uzun cümlelerin okumayı ve anlamayı zorlaştırmasıydı. Biraz üslûp sebebiyle, biraz da tartışmayı daha incelikli yapabilme gayretinin ağır basmasıyla, hakikaten metinlerin bazı yerlerinde, okuru çok zorlayan ifadeler olduğunu fark ettim. Bu ikinci basımda bu tür fazla uzun cümleleri olabilecek olduğunca bölmeye çalıştım. Ayrıca gereksizce kullanılmış yabancı dildeki sözcüklerin olabilecek olduğunca Türkçe karşılıklarını kullanmayı tercih ettim.
Ali Ergur – Portedeki Hayalet – Müziğin Sosyolojisi Üzerine Denemeler PDF indir Tıklayın