Marvin Harris – İnekler, Domuzlar, Savaşlar ve Cadılar PDF Oku indir
Marvin Harris – İnekler, Domuzlar, Savaşlar ve Cadılar PDF Oku indir, e-kitap sitemizde Marvin Harris – İnekler, Domuzlar, Savaşlar ve Cadılar kitabını araştırdık. Ayrıca Marvin Harris tarafından kaleme alınan Marvin Harris – İnekler, Domuzlar, Savaşlar ve Cadılar kitap özetinin yanı sıra, Marvin Harris – İnekler, Domuzlar, Savaşlar ve Cadılar pdf oku, Marvin Harris – İnekler, Domuzlar, Savaşlar ve Cadılar yandex, Marvin Harris – İnekler, Domuzlar, Savaşlar ve Cadılar e-kitap pdf, Marvin Harris – İnekler, Domuzlar, Savaşlar ve Cadılar PDF Drive, Marvin Harris – İnekler, Domuzlar, Savaşlar ve Cadılar Epub gibi indirme linklerini de bulacaksınızdır.
Marvin Harris – İnekler, Domuzlar, Savaşlar ve Cadılar PDF indir Oku
Sınıfta üniversite öğrencilerini ineklerin kesilmesine ilişkin Hint tabusunun ussal bir açıklaması olduğuna inandırma çabalarımı halen bitirmiştim. Akla gelebilecek her karşı çıkışı önlemiş olduğumdan hiç kuşkum yoktu. Güven dolu bir gülümsemeyle onlara soruları olup olmadığını sordum. Kaygılı görünen bir genç elini kaldırdı. “Peki ama Yahudilerin domuz ile ilgiliki tabusuna ne demeli?” Bir kaç ay sonra gerek Yahudilerin gerekse Müslümanların domuzdan neden tiksindiklerini açıklamayı amacında olan bir araştırmayı yapmaya başladım. Bir grup meslektaş üzerinde görüşlerimin tesirini sınama hazırlığım hemen hemen bir yılımı aldı. Konuşmamı bitirmem üzerine, Güney Amerikalı Kızılderililer hususunda bir uzman olan bir arkadaşım dedi ki, “Peki ama geyik eti ile ilgiliki Tapirape tabusuna ne demeli?” Ve uygun bir açıklama bularak çözmeye çalıştığım bu bilmecelerin her biri için durum böyle sürüp gitmekteydi. Önceleri hiç akıl sır ermez bir adet veya yaşam şekilini açıklamayı ben bitirir bitirmez, bir başkası bir başka olguyla hemen ona karşı çıkar. “Evet, belki Kwakiutl’lerin potlaç’ı için bu geçerlidir, ama Yanomamo’lar içindeki savaşı nasıl açıklayacaksınız?” “Sanırım orada bir protein eksikliği söz konusu olabilir…” “Peki ama New Hebrides’deki kargo çılgınlıklarına ne demeli?” Yaşam şekillerine değgin açıklamalar patates çiplerine benzer. İnsanlar torba dolusu çipi bitirinceye değin yemeyi sürdürürler. Bu kitabın husustan konuya geçip durmasının nedenlerinden biri işte budur. Hindistan’dan Amazon’a ve İsa’dan Carlos Castaneda’ya uzanıyoruz. Ama sıradan bir patates çipi torbasıyla karşı karşıya geldirma yapınca arada bazı ayrımlar olduğu görülür. Her şeyden önce, hoşunuza giden ilk parçayı ele almanıza karşı olduğumu belirtirim. Benim büyücü kadınlara değgin açıklamam mesihlere (kurtarıcılara) değgin açıklamama dayanır ve mesihlere değgin açıklama “büyük adamlar”a değgin açıklamaveyayanır, o da cinsiyet ayrımcılığına dayanan açıklamaveyayanır, o da domuz sevgisine değgin açıklamaveyayanır, o da domuzdan tiksinmeye değgin açıklamaveyayanır, o da inek sevgisine değgin açıklamaveyayanır.
Dünyada yaşam inek sevgisiyle başladı demek istemiyorum, ama yaşam şekillerinin nedenlerini anlamak üzere yaptığım girişimde işe oradan başladım. Bu nedenle lütfen konulan rastgele ele alıp okuma sırasını bozmayın. Bu kitaptaki bölümlerin birbirine dayanarak gelişen ve birikimli bir etki yaratan bir yapı olarak görülmesi mühimdir. Aksi halde, sayısı bir düzineyi bulan çeşitli alan ve disiplinlerdeki uzman kişilerın bana kesinlikle yöneltmek isteyecekleri vuruşların karşısında savunmasız kalırım. Uzmanlara saygı dikazm ve onlardan bilgilenmek isterim. Ama, çalışmanızda birden çok uzmanın hepsine birden bunun yanı sıra dayanmak zorunda kalırsanız onların size yükleyeceği sıkıntı sağlayacağı kazanç kadar büyük olabilir. Siz acaba Hinduizm hususundaki bir uzmana Yeni Gine’deki domuz sevgisine ilişkin bir soru, veya Yeni Gine hususundaki bir yetkeye Yahudilerde görülen domuz tiksintisine ilişkin bir soru, veya Yahudilik hususundaki bir uzmana Yeni Gine’deki mesihlere ilişkin bir soruyu hiç sordunuz mu? (Bütün yaşamı boyunca aynı patates çipini yemek uzmanın doğasında var.) Benim disiplinler, anakaralar, ve yüzseneler içindeki macerası göze almamın nedeni dünyanın disiplinler, anakaralar ve yüzseneler içinde uzayıp gitmesidir. Doğadaki hiç bir şey oylumlu iki inceleme kadar birbirinden ayrımlı değildir. Tek bir yüzyıla, oymaya, veya kişiliğe ilişkin detaylarını sabırla genişletip yetkinleştiren bilginlerin bireysel çalışmalarına saygı dikazm, ama sanırım bu tür çabalar gene) ve karşı karşıya geldirmayı kapsayan poblemleri daha çok yanıtlayacak biçimde yönlendirilmelidir. Bizim aşırı uzmanlaşmış bilimsel kurumlarımızın yaşam şekillerinin nedenlerine ilişkin tutarlı bir şeyler söyleme hususunda açıkça görülen yetersizlikleri yaşam şekili olgularındaki bir özsel kargaşadan doğmuyor. Aslını söylemek gerekirse, sanırım bu durum bir olguyu bir kuramla hiç zorlamayan uzman kişilera onur ödülleri verilmesinin sonucudur. Toplumsal araştırmanın oylumu ile toplumsal karışıklığın boyutu içinde bir süredir varolduğu görülen orantılı bağıntının anlamı fakat şu olabilir: Bütün o incelemelerin tüm toplumsal işlevi bireylerin kendi toplumsal yaşamının nedenlerini anlamalarına engel olmaktır. Kurumsal bilginin büyük bilginleri şunu ısrarla belirtirler ki bu karışıklık ortamının nedeni yapılan incelemelerin azlığıdır. Çok geçmeden on bin yeni alan gezisi ile ilgili ayaklan havada bir seminer düzenlenir.
Ama eğer bu bilginler kendi bildikleri yolda giderlerse, öğreneceğimiz bilgi, daha çok değil, daha az olacaktır. Uzmanlıklar içindeki boşluğu doldurmayı ve varolan bilgiyi kuramsal olarak tutarlı çizgilerle örgütlemeyi amacında olan bir stratejiyi kullanmaksızın yapılacak yeni araştırmalar yaşam şekillerinin daha iyi bilinmesina yol açmayacaktır. Eğer biz içtenlikle kasıtsız açıklamalar yapmayı istiyorsak, doğanın ve kültürün o bitip tükenmez olguları içinde nereye bakacağımıza ilişkin hiç olmazsa kabaca bir görüşe sahip olmamız gerekir. Umarım ki bir gün yaptığım çalışmaların böyle bir stratejinin geliştirilmesine – nereye bakılacağını göstermeye – katkı sağlamış olduğu anlaşılacaktır
Marvin Harris – İnekler, Domuzlar, Savaşlar ve Cadılar PDF indir Tıklayın