Sinema Tarihi ve Sinemada Akımlar PDF Oku indir
Sinema Tarihi ve Sinemada Akımlar PDF Oku indir, e-kitap sitemizde Sinema Tarihi ve Sinemada Akımlar kitabını araştırdık. Ayrıca Kolektif tarafından kaleme alınan Sinema Tarihi ve Sinemada Akımlar kitap özetinin yanı sıra, Sinema Tarihi ve Sinemada Akımlar pdf oku, Sinema Tarihi ve Sinemada Akımlar yandex, Sinema Tarihi ve Sinemada Akımlar e-kitap pdf, Sinema Tarihi ve Sinemada Akımlar PDF Drive, Sinema Tarihi ve Sinemada Akımlar Epub gibi indirme linklerini de bulacaksınızdır.
Sinema Tarihi ve Sinemada Akımlar PDF indir Oku
1.Dışa Vurumculuk 1900’lü senelerda özellikle Almanya, Fransa, Rusya, İsveç, Norveç ve Amerika’da görülen bu akım, normalin dışında olan, bilinçaltının yansıması olarak tanımlanır. Diğer adıyla Ekpresyonizm olarak da anılan bu akım, bireylerin başkaldırışlarıyla oluşmuştur. Baskıcı rejimlerde yaşayan halklar tarafından yaratılmış ve kabul görmüştür. 1919 ve takip eden 20 senede özellikle Alman sineması tarafından kullanılan bu üslup, gerçeküstü dekor, yapay rol yapma ve surreal bir dünya çapında geçen hikayeleriyle göze çarpar. Kaba görüntüler filme hakimdir, gerçek dünyaya ve mutlu hayata olan özlem anlatılır. Akımın en mühim filmleri şunlardan oluşmaktadır: Stellan Rye’dan Prag’lı Öğrenci, Henrik Galeen’den Golem, Otto Rippert’dan Homunculus, Robert Wiena’dan Doktor Kaligari’nin Muayenehanesi. Şairane Gerçekçilik Fransa’da doğmuş bir akımdır. En çok seyirci de gene bu ülkede toplamıştır. Şiirsellik ve gerçekçilik, akımın iki mühim elementidir. Şiirsellik, mekanlarda ve karakterlerin davranışlarında gözlemlenebilir. Islak caddelerde yahut kır kahvelerinde geçen olaylarda başrollerde umutsuz katiller yahut evlilikleri mutsuz geçen kadınlardır. Yasak aşklar, en fazla işlenmiş konulardan biridir. Gerçekçilik ise, yaşamın sertliğini vurgulamak için kullanılan polis yahut gangster karakterleri aracılığıyla meydana gelir. Akımın en mühim filmleri şunlardan oluşmaktadır: Jean Vigo’dan Hal ve Gidiş Sıfır, Jean Vigo’dan Geçip Giden Çatana.
3. Yeni Gerçekçilik İtalya’da 1945 ardından doğmuş olan bu akımın ana düşüncesi şudur: Genel Erkek ve kadına yönelmelidir. Gerçek hayat oluşumlarında kapının dışında çekimler yapılmalı; adeta bir belgeselle aynı tarzda olmalıdır. Yeni Gerçekçi yönetmenler, kameralarını stüdyolardan çıkarıp sokağa taşıdılar. Doğal ışık kullanmayı tercih ettiler ve aktörler de doğaçlama rol yaptılar. Hareketli kamera ve doğa sesleri, akımı belirleyici özelliklerdendir. Senaryo olmadan, olaylar olduğu gibi görüntüleniyordu. İşsizlik ve ekonomik kaos başlıca konulardandı. Akımı tespit eden filmler şunlardan oluşmaktadır: Luchino Visconti’den Postacı Kapıyı İki Kere Çalar, Rocco Kardeşlerden Almanya Sıfır Yılı, Vittoria De Sica’dan Bisiklet Hırsızları. 4. Yeni Dalga Sadece Fransa’da yaşanmış olan bu akım, 1950 ardından ortaya çıkmıştır. Esas çıkış noktası, Hollywood’a rakip olmak ve sinema sanatına hakettiği saygıyı göstertmekti. Savaş sonrası kurulan CNC (Contre National Cinematographie), Fransız sinemasını epeyce canlandırdı. Çılgın Pierrot ve Ve Tanrı Kadını Yarattı gibi filmler bu akımın öncülerindendir. Yeni Gerçekçileri örnek alıp doğal ışıklar kullanmışlardır.
İlk kez başka filmlere göndermeler, bu akımla yapılmıştır. “Tarantino Tarzı” denen, karmaşık kurgu ve kronolojik olmayan sahne sıralaması, ilk bu sürede yapılmıştır. Çarpıcı geçişler ve uyumsuz sahneler mevcuttur. Komik bir sahne, bir anda cinayetle bitebilir. Karakterler genelde toplumla çok alakalı olmayan, siyasetten ve aile kavramından uzak, öğrencilerdir. Akımı temsil eden başlıca fimler şunlardan oluşmaktadır: Alain Resnais’den Geçen Yıl Marienbad, François Truffaut’dan 400 Darbe. 5. Özgür Sinema 1956 senesinde Karel Reisz ve Tony Richardson tarafından yönlendirilen, politikaya bile yansıyan bu akım, çalışan sınıfın problemleri ve sosyal içerikli konularıyla dikkat çeker. İngiliz Sinema Enstütüsü (BFIY) destekli bu akım, belgesellerle başlamış, sonra konulu filmlere geçmiştir. Akımın mühim filmleri şunlardan oluşmaktadır: Lindsay Anderson’dan This Sporting Life, Tony Richardson’dan Öfkeli Gençler.