PDF

Daniel Colson – Proudhon’dan Deleuze’e Anarşist Felsefe Sözlüğü PDF Oku indir

Daniel Colson – Proudhon’dan Deleuze’e Anarşist Felsefe Sözlüğü PDF Oku indir, e-kitap sitemizde Daniel Colson – Proudhon’dan Deleuze’e Anarşist Felsefe Sözlüğü kitabını araştırdık. Ayrıca Daniel Colson tarafından kaleme alınan Daniel Colson – Proudhon’dan Deleuze’e Anarşist Felsefe Sözlüğü kitap özetinin yanı sıra, Daniel Colson – Proudhon’dan Deleuze’e Anarşist Felsefe Sözlüğü pdf oku, Daniel Colson – Proudhon’dan Deleuze’e Anarşist Felsefe Sözlüğü yandex, Daniel Colson – Proudhon’dan Deleuze’e Anarşist Felsefe Sözlüğü e-kitap pdf, Daniel Colson – Proudhon’dan Deleuze’e Anarşist Felsefe Sözlüğü PDF Drive, Daniel Colson – Proudhon’dan Deleuze’e Anarşist Felsefe Sözlüğü Epub gibi indirme linklerini de bulacaksınızdır.

Daniel Colson – Proudhon’dan Deleuze’e Anarşist Felsefe Sözlüğü PDF indir Oku

Anarşizm, tarihinin hareketli ve kimi zaman acımasız niteliğiyle, aşırı istekleriyle, ileri gelen şahsiyetlerinin marjinalliği veya popüler boyutuyla, bunun yanı sıra da en teorik metinlerinin niteliğiyle, Batı’nın felsefi ve politik düşüncesinde asla gerçek bir kabul görmemiştir. Bunun için yirminci yüzyılın ikinci yarısını beklemek gerekmiştir. O zamanda de anarşizme referans yapmak ağır ağır aşina ve muğlak bir merak konusu haline gelmişti. Marjinal ve az çok sempatik bu referansın toplumsal ve teorik içerimlerinin radikalliği, tutarlılığı ve dolaysızlığı nihayet görülebilsin umuduyla gençlik farklı zamanlarda kendini feda etmek zorunda kalmıştı. Anarşizm, dolaysız ve zımni bir deneyimin ve algının üzerine eklenen yeni ve belki de ilk okunma olasılığını kendine değil, bellibaşlı teorisyenlerinin sürekli olarak dile getirdikleri gibi ilk kez dışarıya borçludur: Şanghay’dan Paris’e, Washington’dan Berlin veya Tokyo’ya dek altmışlı ve yetmişli seneler boyunca dünyanın çoğu ülkesini katetmiş ve sarsmış hadiselerin “dışarı”sı; bunun yanı sıra da, tarihsel anarşizmle görünüşte ilişkisiz, Proudhon’dan çok Nietzsche’ye, Bakunin veya Stirner’den fazla Spinoza’ya göndermede bulunan, keza neyin taşıyıcısı olduğunu daha ifade edemeden unutulmuş politik ve felsefi bir projeye anlam vermeye, yeraltından da olsa gerçekliğin gücüyle katkıda bulunan çağdaş bir düşüncenin “dışarı”sı. Bu sözlük en azından şunu amaçlamaktadır: Foucault veya Deleuze’ün Nietzscheciliğinin, bunun imkân tanıdığı Spinoza veya Leibniz yeniden-okumasının, bunun yanı sıra Gabriel Tarde’ın, Gilbert Simondon’un, hatta Alfred North Whitehead’ın şimdilerde yeniden keşfinin nasıl olup da kelimenin gerçek anlamıyla liberter düşünceye, mesela Proudhon veya Bakunin’in metinlerine anlam vermekle yetinmeyip, kendilerinin de aydınlattıkları ve yeniledikleri bu düşüncenin içinde anlam bulduklarını ve böylelikle, bu şanslı buluşma aracılığıyla, yirmi birinci yüzyılda anarşizmi olabilecek kılmaya katkıda bulunduklarını göstermek. Liberter hareketlerin bakış açısıyla, tecrübelerinin ve sonuçlarının zenginliğiyle kıyaslandığında bu sözlük hedefleri yönünden sınırlıdır. Tarihsel hiçbir yanı yoktur; bireyler, akımlar, örgütler üzerine hiçbir bilgi sağlamaz. Bilhassa (1848 Avrupa isyanlarından 1936 yaz ve sonbaharındaki İspanyol devrimine) [1] hemen hemen bir yüzyıl boyunca anarşizmin en canlı gerçekliğini oluşturmuş olaylar üzerine de hiçbir bilgi yoktur. Misal verilecek olursa James Guillaume’un Enternasyonal’i veya Voline’in Meçhul Devrim’i, Abel Paz’ın Durruti’si, Alexandre Skirda’nın Nestor Makhno’su gibi bu gerçekliğin anlamını kavratmaya en müsait anlatı ve tanıklıkların okunma zorunluluğundan da muaf tutmaz. [2] Bu sözlük de kendine koyduğu sınırlar içinde eğretidir, çok sayıda ekleme ve düzeltmeye müsaittir. Bilinçli soyutluğu içinde tek bir hedefi mevcuttur ve dört noktada özetlenebilir: 1) Anarşi’ye bağlılığını kararlı bir biçimde söyleyen bir hareketin olası (ve paradoksal) teorik tutarlılığının bilinmesinı sağlamak; 2) uzunca bir süre ortadan silindikten sonra yirminci yüzyılın ikinci yarısında bu hareketin teorik canlanmasının kökenleriyle nasıl bağ kurduğunu göstermek; 3) bu hareketin bakış yönünden, Spinoza, Leibniz, Stirner, Proudhon, Bakunin, Tarde, Nietzsche, Bergson, Foucault, Simondon, Deleuze gibi, görünüşte bi hayli farklı filozof ve teorisyenleri birleştiren gizli yakınlıkları keşfettirmek; 4) liberter pratik ve deneylere benzer bir dünya ve gerçeklik algısının, bunların gelişimi için zorunlu olan ama kimi zaman da eksikliğini amansızca hissettiren bir algının gündeme getirilmesine katkıda bulunmak.

Daniel Colson – Proudhon’dan Deleuze’e Anarşist Felsefe Sözlüğü PDF indir Tıklayın

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu