PDF

Komedya Fars Grotesk (Tiyatro Tarihi ve Düşüncesi II) PDF Oku indir

Komedya Fars Grotesk (Tiyatro Tarihi ve Düşüncesi II) PDF Oku indir, e-kitap sitemizde Komedya Fars Grotesk (Tiyatro Tarihi ve Düşüncesi II) kitabını araştırdık. Ayrıca Kolektif tarafından kaleme alınan Komedya Fars Grotesk (Tiyatro Tarihi ve Düşüncesi II) kitap özetinin yanı sıra, Komedya Fars Grotesk (Tiyatro Tarihi ve Düşüncesi II) pdf oku, Komedya Fars Grotesk (Tiyatro Tarihi ve Düşüncesi II) yandex, Komedya Fars Grotesk (Tiyatro Tarihi ve Düşüncesi II) e-kitap pdf, Komedya Fars Grotesk (Tiyatro Tarihi ve Düşüncesi II) PDF Drive, Komedya Fars Grotesk (Tiyatro Tarihi ve Düşüncesi II) Epub gibi indirme linklerini de bulacaksınızdır.

Komedya Fars Grotesk (Tiyatro Tarihi ve Düşüncesi II) PDF indir Oku

ð Bu yıl ortaçağ tiyatrosu dersi veren Sevinç Sokullu, uzman olduğu konulardan komedya hususunda da bir dizi ders verdi. Bu notlar bu derslerden derlenmiştir. Komedya Komedyanın Doğuşu Harman sonrası şarap tortularıyla yüzlerini boyayarak konvoy oluşturan kommos alayları önde bir fallusla yürürlerdi. Dolaşıp dururlar ve “şimdi size dinlemediğiniz bir şarkı söyleyeceğiz” derlerdi. Bu sözler, Aristofanes’te bulunabilir. Bu şarkılar kommos şarkılarıdır. Aynı alay gece de dolaşır, (yüzlerini gizlemenin ve gecenin de etkisiyle) sevmedikleri insanlara istedikleri şeyleri söylerlerdi. Dithyrambos, tragedyaya; kommos şarkıları ise komedyaya dönüştü. Dithyrambos’un tragedyaya dönüşümü bilinirken (Thespis, MÖ 534), kommos şarkılarının tam anlamıyla hangi tarihte komedyaya döndüğü bilinmemekte. Karşılaştırmalar Komedya eleştirir, satir/hiciv suçlar, fars mazur görür (ne onaylar ne suçlar, “hayat böyledir işte” gibi bir tavrı mevcuttur. Komedya ve Tragedya Tragedveya komedveya insani zayıflık üzerine kurulmuştur. Lakin ikisi de oyunun sonunda insan gücünü onaylar ve ispatlar. Tragedyada insan hatası veya kaderi ne olursa olsun kahramanla özdeşlik kurar. Komedyada ise insan sahnedeki kimseyle özdeşlik kuramaz ama yazar ile kurar. Uyuşmazlık, tragedyada trajiğin gerçeğiyle alakalıyken, komedyada ise komiğin şekiliyle alakalıdir.

(Komik ise öznel bir varoluştur.) Bu ders notu http://prometeatro.wordpress.com/ adresinden indirilmiştir. Ders notunun kullanılmasıyla alakalı Uyarıları ihmal etmeyin. “Dünya hissedenler için tragedya, düşünenler için komedyadır.” • “Tragedya yaşamın ortasında biz ölüm içindeyiz derken, komedya ölümün ortasında biz yaşıyoruz der.” • Tragedya ve dram dünya hadiselerina yakında zamandan ve içten bir bakış açısıdır. Komedya ise dışarıdan, uzak bir bakış açısıdır. Eleştirel bakış budur. • Dünyada yaşamın trajik bir kontrolü olduğu kadar gülünç bir kontrolü de mevcuttur. • Tragedyanın değerleri evrensel boyutta tartışılır; hep doğrudur, hep mutlaktır. Oysa komedyanın değerleri toplumsal boyutta tartışılır. Toplumdan topluma, zamandan zamana değişir. Acep öyle mi? Tragedyanın değerleri de zamandan zamana, toplumdan topluma değişmez mi? Nietzsche’ye göre: “Tragedya, iki pozitif değerin çarpışması ve trajik kahramanın bu ikisi içinden birini seçmek zorunda kalışı”dır.

Trajik kahramanın büyük tutkuları olmalıdır. Büyük bir mevkide olmalıdır ki yaptığı hatanın zarar vereceği kitle büyük olsun. Bunun yanında bu mevkideki bireylerin komedya kahramanlarına yakışan hataları, tavırları gülünçten veya trajik olmaktan öte korkunç olur. Bakınız Nero1 , Oidipus, Antigone, Brutus. Komedya ve Fars Komedya farsla birden çok ortak özellikler taşır. Lakin sonunda başka türlü bakar, doğru yolu seçer. Komedya görür, not alır ve hiç unutmaz. Komik duygu farsa zıt olarak yaşam ile başa çıkmaya, bugünün baskılarının üstesinden gelmeye çalışırken bunu erişkinin sorumluluğuyla yapar. Bazı Kavramlar Mizah, durumu saptamadır, bir görüştür ve bu eleştirel görüşte hoş görü söz konusudur.2 Nükte, bir başkasının tanıklığını ister, bir söz komiğidir, hasmını zekanla kıstırmaya, onun sözünü tersine çevirip ona saldırmak için kullanmaveyayanır. İroni: Tersine söylemedir. Gerçek ve görünüş aynı güçte toplanır yahut algılanır. İstihza: Küçümsemedir. Söyleyenin amacı kuvvetli, ikilem zayıftır. Komik Olan Komik, kişileştirmede katılığı, kahramanda insosyabiliteyi (toplum dışılığı), seyircide duygusuzluğu öngörür.

Gülme, şaşırma, aldanma ve üstünlük duygusuyla görülmektedir.

Komedya Fars Grotesk (Tiyatro Tarihi ve Düşüncesi II) PDF indir Tıklayın

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu