Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri PDF indir
Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri PDF indir, e-kitap sitemizde Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri kitabı ile ilgili bilgi vereceğiz. Kutup Ata Tuncer tarafından kaleme alınan Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri kitabı 85 sayfadan oluşup, Ciltsiz kapak olarak yayınlanmıştır. Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri kitabını 9786257316415 numarası ile kontrolünü yapabilirsiniz. Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri kitap özeti, Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri pdf oku, Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri yandex, Kutup Ata Tuncer e-kitap pdf, Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri PDF Drive, Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri Epub ile alakalı indirme linkleri makalemizde.
Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri PDF Oku
Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri Kısa Özet
Bu kitap çalışmasının genel konusu üç bakış açısıyla temellenmiştir. İlki, Batılılaşma olarak tanımlanan süreç müzik alanında Osmanlı’yı ve Türk müziğini nasıl etkilemiştir; ikincisi, bu etkileşim neticesinde Türk müziğindeki sözlü müzik ve çalgı formu, klasik anlayışın dışında nasıl bir yere evrilmiştir ve üçüncüsü ise bu süreç, olumsuz tarafları dışında pozitif olarak algılandığında, müzik yönünden yaratıcılık bağlamında nasıl bir ortam hazırlamıştır veya hazırlayabilmiş midir; işte bu bağlamda gelinen zamanda bu sorulara cevaben bir deneme çalışması yapılmıştır.
17. yüzyıldan bu yana Avrupa’yla hızlanan ilişkiler, 19. yüzyıla gelindiğinde, Osmanlı kültüründe birden fazla yeniliğin hayata geçtiği bir dönem olmuştur. Uluslararası müzik alanında *bizim* de sözümüzün geçeceği temel alt yapı, aslında bu sürede hazırlanmıştır. Müzik anlayışımız, bu çok boyutlu sürece girdiğinde, zamansal ve mekânsal bir çeşitliliğin yaşanmasını sağlamıştır. Bu değişiklik, devlet erkânı içinde vals besteleyen padişahlardan, piyano çalan sultanlara değin sosyal bir bakış açısının yaygınlaşmaya başladığının da işareti olmuştur. Artık geleneksel müziğimiz, notasyon aracılığıyla kaybolup gitmeyecek; müzik eğitim anlayışındaki yenilikler ise müzik öğretiminin belli bir ortamla sınırlı kalmamasını sağlamış olacaktı. Lakin bu dönüşüm sürecinin olumlu tarafları olduğu gibi sancılı tarafları da olmuştur. Bu sancılar, müzisyenler içinde farklı zamanlarda gelenekselin geri çevirildiği veya çoksesliliğin bir türlü içselleştirilemediği bir ikilem olarak ortaya çıkacaktı. Her ne olursa olsun, bütün müzik kültürleri kıymetlidir ve muhafaza edilmesi da gerekir.
Bu çalışmadaki amaç, ilk kez makamsal Türk müziğinin çokseslendirilmesinden fazla, Batı tarzında yazılmış şarkı formundaki makamsal eserlerin, tampere sistemdeki izdüşümüne göre ritmik kalıbına uygun formlarda düzenlemektir. Seçilen şarkılar da zaten geleneksel motif kullanımının dışında, Batı müzik çizgisine yakındır. Süit formunun seçilme nedeni ise, Türk müziğinde piyanonun kullanılış şekilinde, teknikten ziyade stilistik bir üslup geliştirme gayretidir. Seçilen şarkıların melodileri, süit formundaki enstrüman anlayışına göre orijinalinden çeşitlendirilmiştir. Böyle bir Batılılaşma sürecinde, gerek formlardaki gerek çalgı tekniğindeki gelişmelere rağmen, hâkim olduğumuz müziğimizle birlikte çoksesli uygulamaların neden programlı bir üretime dönüşmediği düşündürücüdür. Elbette geleneksel ve dinî formlardaki eserlerin böyle bir sürece katılması en başta teknik bir hataya düşürebilir. Lakin, kişiliğistik birden fazla Türk müziği eseri, o zamanda farklı stillerde (senfoni, konçerto, vb.) düzenlenebilir veya çeşitlendirilebilirdi.
Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri PdF indirmek için Tıklayın