Bilgisayar Kitapları

UML Swift ve Kotlin İle Dizayn Paternleri PDF indir

UML Swift ve Kotlin İle Dizayn Paternleri PDF indir, e-kitap sitemizde UML Swift ve Kotlin İle Dizayn Paternleri kitabı ile ilgili bilgi vereceğiz. Aykut Taşdelen tarafından kaleme alınan UML Swift ve Kotlin İle Dizayn Paternleri kitabı 228 sayfadan oluşup, Ciltsiz kapak olarak yayınlanmıştır. UML Swift ve Kotlin İle Dizayn Paternleri kitabını 9786052359860 numarası ile kontrolünü yapabilirsiniz. UML Swift ve Kotlin İle Dizayn Paternleri kitap özeti, UML Swift ve Kotlin İle Dizayn Paternleri pdf oku, UML Swift ve Kotlin İle Dizayn Paternleri yandex, Aykut Taşdelen e-kitap pdf, UML Swift ve Kotlin İle Dizayn Paternleri PDF Drive, UML Swift ve Kotlin İle Dizayn Paternleri Epub ile alakalı indirme linkleri makalemizde.

UML Swift ve Kotlin İle Dizayn Paternleri PDF Oku

UML Swift ve Kotlin İle Dizayn Paternleri Kısa Özet

Swift ve/yahut Kotlin’i temel düzeyde bilen fakat ileri düzey nesne yönelimli programlamaya, analiz ve modellemeye, yazılım mimarisine odaklanmak isteyenler için!

Aykut Taşdelen’in kaleme aldığı bu kitap, kariyerinde yazılım mimarı/proje yöneticisi olmayı amacında olan, ileri düzeyde nesne yönelimli programlama öğrenmek, dizayn paternleri ve yazılım mimarileri ile mimari paternlere hakim olmak isteyen, analiz ve modelleme konularında bilgisini arttırmak isteyen, yazılım geliştiriciler için benzersiz bir kaynaktır.

Bu kitap nesne yönelimli programlama paradigmasını destekleyen diller olan Kotlin ve Swift`i sözdizim kaideleri düzeysinde değil yazılım mimarisi yönünden çok mühim olan dizayn paternleri düzeysinde ele almaktadır. Bu açıdan kitap bir biçimde bu iki dili temel düzeyde öğrenmiş ve iOS/Android uygulamaları geliştirmekte olan programcılara hitap etmektedir. Kitap bu diller ile ilgili temel bilgilere (karar yapıları, diziler, döngüler, sanallık, sınıflar, interface’ler vb) sahip olduğunuz varsayılarak yazılmıştır.
Ayrıca Swift yahut Kotlin dillerinden birini biliyor ve diğerini de öğrenmek istiyorsanız, (değişken nasıl tanımlanır, if nedir, sınıf ne işe yarar) gibi temel konularla zaman kaybı yaşamak istemiyorsanız, bu kitapla birbirine çok andıran bu iki dili karşı karşıya geldirmalı olarak da öğrenebilirsiniz.

1. UML : Bu bölümde UML notasyonu ve UML ile modelleme konuları ele alınmıştır. Ayrıca bu bölümde nesneler içindeki ilişkiler (association, compozition vs) ve temel nesne yönelimli programlama prensipleri (abstraction, encapsulation) gibi konular üzerinde durulmuştur. Bu bölümde yazılım geliştiricilerin dışında analistlerin de faydalanabilecekleri konu başlıkları söz konusudur. Ayrıca Bölüm 1.B’de birden fazla örnek UML diyagramı söz konusudur.

1. Tasarım ve Paketleme Prensipleri : Bölüm nesne yönelimli programlama prensiplerine ayrılmıştır. Prensiplerin paternlerden önce ele alınmasının gerekçesi; aslında paternlerin burada anlatılan prensipleri kalıplaştıran çözümler olmalarıdır. Dolayısıyla paternlere giriş öncesinde bu konular ele alınarak okuyucunun bilinç düzeyinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Ayrıca çeşitli kod metriklerinin (kararsızlık, soyutluk vs) hesaplandığı formül ve grafikler yine bu bölümde ele alınmıştır. Ayrıca bu bölümde patern, anti-patern, idiom gibi kavramlar ele alınmıştır.

2. Nesne Oluşturulmasına/Yaratılmasına Ait (Creational) Patern’ler : Nesne yaratılışına ilişkin GOF patern’leri (Singleton, Abstract Factory, Object Pool vb) bu bölümde ele alınmıştır. Verilen örnekler 2 dili de kapsamaktadır.

3. Davranışsal Paternler : Nesnelerin davranışlarına ilişkin GOF patern’leri (Observer, Command, State, Mediator vb) bu bölümde ele alınmıştır. Verilen örnekler 2 dili de kapsamaktadır.

4. Yapısal Paternler : Bu bölüm yapısal paternler (Facade, Decorator, Adapter vb) diye kategorize edilen paternleri ele almaktadır. Verilen örnekler 2 dili de kapsamaktadır.

5. Diğer Paternler : GoF dışında kalan bir kaç Delegation, Object Pool gibi paternin daha ele alındığı bölüm.

6. Yazılım Geliştirme Sürenin Modellenmesi : Bu bölümde okuyucuya genel kültür kazandıracak ölçüde yani fazla detaya girilmeden (Waterfall, eXtreme Programlama, Rational Unified Process, CRC) gibi yöntemler ele alınmaktadır.

UML Swift ve Kotlin İle Dizayn Paternleri PdF indirmek için Tıklayın

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu