Yargı Yetisinin Eleştirisi PDF indir
Yargı Yetisinin Eleştirisi PDF indir, e-kitap sitemizde Yargı Yetisinin Eleştirisi kitabı ile ilgili bilgi vereceğiz. Immanuel Kant tarafından kaleme alınan Yargı Yetisinin Eleştirisi kitabı 280 sayfadan oluşup, Ciltsiz kapak olarak yayınlanmıştır. Yargı Yetisinin Eleştirisi kitabını 9789753970969 numarası ile kontrolünü yapabilirsiniz. Yargı Yetisinin Eleştirisi kitap özeti, Yargı Yetisinin Eleştirisi pdf oku, Yargı Yetisinin Eleştirisi yandex, Immanuel Kant e-kitap pdf, Yargı Yetisinin Eleştirisi PDF Drive, Yargı Yetisinin Eleştirisi Epub ile alakalı indirme linkleri makalemizde.
Yargı Yetisinin Eleştirisi PDF Oku
Yargı Yetisinin Eleştirisi Kısa Özet
Arı Usun Eleştirisi (1781) ve Kılgısal Usun Eleştirisi (1788) tarafından öncelenen Yargı Yetisinin Eleştirisi (1790) Kant’ın insan bilgisinin sınırlarını çizmekle ilgilenen eleştiri projesinin son çalışmasıdır. Kant’ın *eleştirileri* her durumda bilgiyi eleştirdikleri için kendileri bilgisiz, kuşkulu eleştirilerdir. Gerçekte, eleştiriler yalnızca arı usun, kılgısal usun ve yargısal usun Kant’ın kendi kişisel usu ile bir karşı karşıya geldirmasıdır, usun us yoluyla eleştirisi, saltık bir karşı karşıya geldirma değildir. *Kuşku* Kant’ta insanı bilgisizlikten bilgiye götüren olumlu bir olumsuzlama değil, ama hiçlikten hiçliğe, bilgisizlikten yalnızca bilgisizliğin doğrulanmasına götüren ruhbilimsel bir tutumdur. Kant’ın kuşkusu pekinlik ile berkitilmiş bir kuşku, paradoksal bir kuşkudur. Kant *eleştirisinin* bir kişisel yeğleme sorunu olduğunu bir kez bile olsun ayrımsamış görünmez.
Kant estetiği olduğu gibi teleolojiyi de bir *yargı* sorunu olarak alır ve böyle yargılara birer *köprü* kişiliğini vererek onlar aracılığıyla duyulurüstü ve duyulur bölgeler içindeki uçurumu kapatmayı amaçlar. Böyle *transzendental amaç* doğallıkla eşit ölçüde *transzendental* çabalar yoluyla gerçekleştirilebilir. Birinci eleştiri bilme yetisinin kendisini bilme sorununi ele almış ve bunu bilmeden önce bilmenin nasıl olanaklı olduğunu göstererek yapmıştır. İkinci eleştiri insanın bilgisiz bir istencinin ve bilgisiz bir ahlakının olduğunu, etik yaşamın fakat sonsuzluk içinde erişilebilecek boş bir beklenti olması gerektiğini saptamıştır. Birinci eleştiri usun diyalektiğinden kaçmış, bilgiyi sıkı sıkıya öznenin içerisine yerleştirmiş, özneyi nesnel dünyaya karşı bilgi geçirmeyecek bir yolda yalıtmıştır. Ve Hume’un görgücü eleştirisinden kurtarıldığı söylenen doğa bilimleri bile gerçekte öznenin nesnel dünya ile hiçbir ilgisi olmayan kuruntularına indirgenmiştir. İkinci eleştiri kılgısal usu veya istenci eşit ölçüde bilgisiz ve kuşkulu bir yeti olarak almış, ve duyulurüstü kendinde-şey ile ilişkisi olmayan apayrı bir türden ikinci bir duyulurüstü dünya çapında öznel özgür nedenselliğin olanağını ileri sürmüştür. Sonuçta, birinci alanın Doğanın ötesine geçemeyen aşkınsal zorunluğu ikinci alanın Doğanın ötesine geçebilen aşkınsal özgürlüğü ile yüz yüze kalmıştır. Bu bütünüyle grotesk alanların birbiri ile ilişkilendirilmesi gibi bütünüyle grotesk problem üçüncü eleştirinin görevi yapılmıştır. *Yargı yetisi kendi içinden doğa şeyinin bilinemez duyulurüstü ile bağıntısının bir ilkesini çıkarabilir.* Bu köprü projesinin saptanmasında yatan kuvvetlik de tıpkı işin yerine getirilmesinde yatan kuvvetlik gibi yalnızca ve yalnızca Kant’ın aşkınsal entellektüel yetilerinin başa çıkabileceği bir türdendir. Bu enteresan köprüyü kurma görevi estetik yargıya ve teleolojik yargıya düşer.
Schiller kafasını ve ruhunu bu enteresanlığa uyarlayabilmek için on yılını harcadığını, ve sonra normale dönebilmek için ikinci bir yıl on yılını daha harcamak zorunda kaldığını söyler. Kantçılık ülkesinde Schiller kadar talihli ve kabiliyetli çok az insan mevcuttur.
Yargı Yetisinin Eleştirisi PdF indirmek için Tıklayın