PDF

Nihad Sami Banarlı – Resimli Türk Edebiyatı Tarihi 1 PDF Oku indir

Nihad Sami Banarlı – Resimli Türk Edebiyatı Tarihi 1 PDF Oku indir, e-kitap sitemizde Nihad Sami Banarlı – Resimli Türk Edebiyatı Tarihi 1 kitabını araştırdık. Ayrıca Nihad Sami Banarlı tarafından kaleme alınan Nihad Sami Banarlı – Resimli Türk Edebiyatı Tarihi 1 kitap özetinin yanı sıra, Nihad Sami Banarlı – Resimli Türk Edebiyatı Tarihi 1 pdf oku, Nihad Sami Banarlı – Resimli Türk Edebiyatı Tarihi 1 yandex, Nihad Sami Banarlı – Resimli Türk Edebiyatı Tarihi 1 e-kitap pdf, Nihad Sami Banarlı – Resimli Türk Edebiyatı Tarihi 1 PDF Drive, Nihad Sami Banarlı – Resimli Türk Edebiyatı Tarihi 1 Epub gibi indirme linklerini de bulacaksınızdır.

Nihad Sami Banarlı – Resimli Türk Edebiyatı Tarihi 1 PDF indir Oku

Bu kitap, Türk Edebiyatı Tarihi’nin, Türk aydınlarınca bilinmesi gereken macerasını; bütün çağlan, vatanları, büyük isimleri ve eserleriyle; bir bütün halinde hikaye etmek ihti� yacıyle yazıldı. Eserin 1948 de yapılan, daha muhtasar, ilk baskısının en kısa bir sürede tükenmesi ve ısrarla aranılır hale gelmesi, müellifine, daha büyük ve da.ha ihtiyaç karşılayıcı nüshayı hazırlama cesareti vermiştir. Ki ta hın ilk baskısını hazırlamak için 18 sene çalışılmıştı. Kitap, bu baskıdan sonra, 22 sene daha çalışılarak 40 yılı aşan bir zaman içinde bütünlenmiştir. Aslını söylemek gerekirse bir tek imza tarafından değil, bir hey’et tarafından hazırlanabilir genişlikte bir çalışma mevziı.u olan Türk Edt>biyatı Tarihi’ne hasredilen zaman, yukarıda gösterilen iltifatın devamından kuvvet almıştır. Edebiyat Tan1ıi, edebi eser ve hadiseleri. tarihi, coğrafi, ictimai, psikolojik ve estetik ha� diselerin aydınlığında görüp gösterebildiği ölçüde edebiyat tarihidir. Onun içindir ki bu kitapta yalnızca, edebiyatımızın bellibaşlı şair ve ediblerinin hayatlanyle, tanınmış eserlerini sıralamak gibi, kolay ve basit bir yol takip edilmemi§tir. Türk Edebiyatı’nın sanat ve kültür devirlerini; sanat ve kültür geleneklerini vücuda getiren tarihi, ictiınai, düşüncesi, bedii ve coğrafi hadiselerle, bu hadiselerin doğurduğu sanat ve edebiyat hareketleri, kitabımızın, olabilecek olan her kaynağa başvurarak, bir arada incelediği mevzulardır. Yeryüzünde büyük sanat ve edebiyat hareketleri yaratmış milletler içinde edebiyat tarihi’nin tedkiki, geniş zaman isteyen ve zor olan, Türk Edebiyatı Tarlhi’dir: Ufak bir dikkatle, görülür ki bir çok milletlerin edebiyatları, umıimiyetle tek bir vatanda ve son be& altı asır içinde meydana gelmiştir. Eski edebiyatlardan Yunan. Latin. Arap ve İran edebiyatları da ekseriya aynı vatanlarda eser vermiş, yahut büyük edebi faaliyetleri belirli bir zaman içinde yaşayıp son bulmuş edebiyatlardır.

Türk Edebiyatı’nın ise, 27 asır sürmüş bir yaşamı bilinmektedir. Bu edebiyat, bunun yanı sıra ,tek bir vatanda değil, başta, Kore’den Avruı:;:ı’ya kadar uzanan Ortaasya coğrafyası olmak üzere. Horasan, İran, Hindistan. Azerbaycan. Anadolu ve Balkanlar Türkiyesi, Mısır. Süriye, trak v.b. gibi, coğrafyanın bir çok bölgelerinde ayn devletler kurmuş Türkler’in de· ğişik vatanlarında işlenmiştir. Bu kadar geniş bir coğrafya üzerinde Türk Edebiyatı’nı, tesiri altında bırakan, tarihi, içtimai, lisani, coğrafi, medeni ve estetik hadiseler olması çok tabiidir. Edebiyatımız ise, bütün bu tesir ve hadiselere mücadele ederek; bütün bu tesir ve hadiselere rağmen milli bir edebiyat olmak ne kadar büyük olduğunu muhafaza etmiştir. Türk Edebiyatı Tarihi’nin tedkiki ve bir bütün halinde yazılabilmesi, böyle nedenlerle, diğer edebiyatlardan daha müşkildir. Bu zorluğu, olabilecek olduğu kadar önleyebi.lecek çare, sadakatle uyulacak metodlardır. Bu kitapta ta.­ kibedilen metod, önce, genetique metoddur.

Yani, herhangi bir edebi hadiseyi, zamanımızdaki görünüşüyle değil, ilk etaptan zamanımıza kadarki oluşuyle incelemektir. Sonra, mukayeseli edebiyat metodudur. Yani, herhangi bir edebi hadiseyi, yalnız bir tek edebiyattaki macerası ile değil, bu hadisenin görüldüğü diğer edebiyatlardaki benzerleriyle karşı karşıya geldirarak mutalaa etmektir. Nihayet üçüncü metod, fiş metodu’dur. Bu usUI, bir eseri meydana getirmek için başvurulan, çok sayıda sanat ve tedkik eserlerindeki en kişiliğistik çizgi ve bilgileri, ayn ayn fişlere kaydetmek, sonra aynı mevzuda birleşen fişleri bir araya getirmek suretiyle, h�r bahsi, elden geldiği kadar çok kaynaktan vesikalandırmaktır. Bunlara, hadiselerin vukuua geldiği devirlerdeki sosyal ve psikolojik yaşamın tedkik ve tesirlerini de ilave etmek gerekir. Şu şartla ki, okuyucu, kitapta kullanılan metodlan, fakat araştırma yaptığı zaman farkedecek ve bu sahifelerde, usullerden ziyade, varılan neticeleri okuyacaktır. Resimli Türk Edebiyatı Tarihi’nin bu ikinci yazılışında, ciddi ilmin zaruri üade şekli olan bir ilim dili kullanılmış olmakla birlikte, okuyucu, bu lisanda bir musahabe çeşnişi de bulacaktır. Bunun nedeni, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi’nin, sırası gelince bakılmak ıçın; bilgi aramak ve bunlann delillerini, isbatlannı görmek için başvurulacak bir kitap olmaya çalışması kadar da okunmak i�in yazılmış olmasıdır. Bu nedenle kitap, elinden geldiği kadar somurtkan olmamayı lüzumlu görmüştür. Resimli Türk Edebiyatı Tarihi’nde yazarının, seneleryılı araştırmalan esnasında görüp bulduklarından doğan, bir çok yeni gelişmeler mevcuttur. Kitap, şuana dek gölgede bırakılmış bazı lüzumlu bilgilere de ışık tutmuştur. Ayrıca, bu kitaba kadar Edebiyat tarihlerine alınmaya lüzum görülmemiş, fakat gerek yeni nesillerin, gerek Türk Edebiyatı’nı iyi tanımayan yabancıların öğrenmelerinde fayda umulan bilgiler, bu kitaba dikkat ve ihtimamla konulmuştur. Burada derin bir ütiharla üade edilmelidir ki bu kitapta tutulan metod ve sabırlı araştırmalarla elde edilen nice bilgiler, müellifinin, kendisinden derin bir F.debiyat Tarihi zevki ve kültürü tevarüs ettiği, aziz hocası Fuad Köprülü’den alınmış feyizle bir araya getirilmiştir.

Çünkü Türkiye’de, Türk Edebiyatı Tarihçiliği’nin ilk ve gerçek kurucusu Fuad Köpriilü’dür. “Türkiye’de Türkoloji incelemelerinın yorulmak bilmez kurucusu” sıfatıyle dünyaca tanınmış Köprülü’nün aziz milletine bir Türk Edebiyatı Tarihçiliği kazandırmak içiu ne değer biçilmez bir gayret sarfettiğiııi, okuyucular, bu eserin Fuad Köprülü bölümünde ve diğer bölümlerinin bir çok yerlerinde övünçle göreceklerdir. Yine aynı ütiharla ilave edilmelidir ki bu kitabın ihtiva ettiği bir çok bahisler, 20 yıl süren bir zaman içinde, edebiyatımızın bir çok devrelerini derin vukufla bilen Yahya Kt>mal ile müzakere edilerek, onun büyük kültüründen ve nafiz görüşlerinden alınan feyizle bütünlenmiştir. Müellif. bu iki merhum ve büyük hocasını burada saygı ve minnetle anmayı aziz vazife bilir. Bu kitapta, okuyucu, bazı bilgilerin hatta bazı emsallarin, bazı bahislerde tekrar edildiğini görecektir. Bunun bir sebebi, yazarının, bir hoca olarak, lüzumlu bilgileri tekrarlamaya alışkın olmasıdır. Diğer ve daha mühim bir sebebi de bu kitabın, bunun yanı sıra bir müracaat kitabı olarak, bölüm bölüm ve yer yer okunuşu esnasında, her bahis için gerekli en mühim bilgilerin, o yerde bir araya gelmesindeki feda edilmez bütünlük’tür.

Nihad Sami Banarlı – Resimli Türk Edebiyatı Tarihi 1 PDF indir Tıklayın

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu