Osho – Olgunluk – Kendin Olma Sorumluluğu PDF Oku indir
Osho – Olgunluk – Kendin Olma Sorumluluğu PDF Oku indir, e-kitap sitemizde Osho – Olgunluk – Kendin Olma Sorumluluğu kitabını araştırdık. Ayrıca KolektifOsho tarafından kaleme alınan Osho – Olgunluk – Kendin Olma Sorumluluğu kitap özetinin yanı sıra, Osho – Olgunluk – Kendin Olma Sorumluluğu pdf oku, Osho – Olgunluk – Kendin Olma Sorumluluğu yandex, Osho – Olgunluk – Kendin Olma Sorumluluğu e-kitap pdf, Osho – Olgunluk – Kendin Olma Sorumluluğu PDF Drive, Osho – Olgunluk – Kendin Olma Sorumluluğu Epub gibi indirme linklerini de bulacaksınızdır.
Osho – Olgunluk – Kendin Olma Sorumluluğu PDF indir Oku
OLGUNLUK Olgunluk masumiyetle aynı anlama gelir. Sadece arada bir fark mevcuttur: O, geri verilmiş masumiyettir. O, yeniden ele geçirilmiş masumiyettir. İnsan, yaşamı gerçekleştirmek üzere doğar ama her şey ona bağlıdır. Iskalayabilir. Nefes almayı sürdürebilir, yemeye devam edebilir, devamlı yaşlanıp durabilir, mezara doğru gitmeye devam edebilir ama bu yaşamak değildir, bu düzenli olarak ölmektir. Beşikten mezara kadar… yetmiş yıl süren düzenli bir ölümdür. Ve etrafındaki milyonlarca insan bu düzenli, yavaş ölümün içinde ölmekte olduğu için sen de onları taklit etmeye başlarsın. Çocuklar her şeyi etrafındakilerden öğrenirler ve biz ölülerle çevriliyiz. Öyleyse benim “hayat” ile ne demek istediğimi anlamak durumundayız. O yalnızca yaşlanmak olamaz, gelişmek olmalıdır. Ve bunlar iki farklı şeydir. Yaşlanmak herhangi bir hayvanın yapabileceği bir şeydir. Gelişmek ise insanoğlunun bunun yanı sıralığıdır. Sadece birkaç kişi buna sahip olduğunu iddia edebilir.
Gelişmek yaşamın ilkelerinin içinde her an daha da derine doğru gitmek manasına gelmektedir; ölüme doğru değil, ölümden giderek daha da uzaklara gitmek demektir. Hayatın içine daha çok git gide, içindeki ölümsüzlüğü daha çok anlarsın. Ölümden uzaklaşıyorsun; ölümün elbiseleri değiştirmekten, evleri değiştirmekten, şekilleri değiştirmekten başka bir şey olmadığını görebileceğin bir an gelir. Hiçbir şey ölmez, hiçbir şey ölemez. Ölüm var olan en büyük yanılsamadır. Gelişme için yalnızca bir ağaca bak. Ağaç büyüdükçe kökleri aşağıya doğru, daha derinlere doğru gelişir. Bir denge mevcuttur; ağaç yükseldikçe kökler de derinlere gidecektir. Küçücük köklere sahip kırk beş metre yüksekliğinde bir ağaç bulamazsın; böylesi devasa bir ağacı taşıyamazlar. Yaşamda gelişmek demek kendi içinde derinlemesine gelişmen manasına gelmektedir; burası köklerinin olduğu yerdir. Bana göre yaşamın birinci prensibi meditasyondur. Onun dışındaki her şey ikincildir. Ve çocukluk en iyi süredir. Yaşlandıkça ölüme daha da çok yaklaşıyorsun demektir ve meditasyona girmek giderek daha da zorlaşır. Meditasyon ölümsüzlüğünün içine girmektir, sonsuzluğunun içine girmektir, Tanrısallığının içine girmektir.
Ve çocuk bunun için en iyi niteliklere sahip kişidir çünkü o halen bilgi yükünü taşımamaktadır, dinin yükünü taşımamaktadır, eğitimin yükünü taşımamaktadır, tüm çöplüklerin yükünü taşımamaktadır. O masumdur. Lakin, ne yazık ki onun bu masumiyeti cahillik olarak lanetlenmiştir. Cahillik ve masumiyetin bir benzerliği mevcuttur ama aynı şey değillerdir. Cahillik de tıpkı masumiyette olduğu gibi bir bilmeme durumudur ama arada şimdiye kadar tüm insanlığın göz ardı etmiş olduğu çok büyük bir fark da mevcuttur. Masumiyet balakalılik değildir ama onun balakalı olmaya karşı bir arzusu da yoktur. O tamamıyla tatmin olmuş, amacına ulaşmıştır. Küçük bir çocuğun hiçbir ihtirası, hiçbir arzusu yoktur. İçinde olduğu an tarafından öylesine özümsenmiştir ki, uçan bir kuş onun gözlerini bütünüyle yakalar; bir kelebek, onun renkleri ve çocuk büyülenir; gökteki ebemkuşağı… ve o bu ebemkuşağından daha mühim, daha zengin bir şey olabileceğini aklına bile getiremez. Ve yıldızlarla dolu gece, yıldızlar ve yıldızların ötesindeki yıldızlar… Masumiyet zengindir, tamdır, saftır. Cahillik yoksuldur, o bir dilencidir; şunu ister, bunu ister, balakalı olmak ister, saygın olmak ister, varlıklı olmak ister, kuvvetli olmak ister. Cahillik arzunun yolundan ilerler. Masumiyet bir arzusuzluk halidir. Ama her ikisinin de bilgisiz olması sebebiyle onların doğası ile ilgili kafalarımız karışmış olarak kaldık. Aynı olduklarını farz ettik.
Yaşama sanatındaki ilk basamak masumiyet ve cahillik içindeki ayrımı anlamak olacaktır. Masumiyet desteklenmelidir, korunmalıdır çünkü çocuk en muhteşem hazineyi, hikmet sahibi bireylerin fakat çok çetin gayretler sonucu bulduğu hazineyi bununla birlikte getirmiştir. Hikmet sahipleri tekrardan çocuk olduklarını, yeniden dünyaya geldiklarını söylemişlerdir. Hindistan’daki gerçek Brahman, gerçek bilen kendisini “dwij”—iki kez doğan olarak adlandırmıştır. Neden iki kez doğan? İlk doğuma ne oldu? İkinci doğuma neden ihtiyaç var? Ve ikinci doğumda eline ne geçecek? İkinci doğumda eline geçecek şey ilk doğumda sana sunulmuş olandır ama toplum, ebeveynler, onu çevreleyen insanlar hepsini parçaladı, yok etti. Her çocuk balakayla tıkıştırılır. Onun sadeliği bir biçimde ortadan kaldırılmak zorundadır çünkü sadelik bu rekabetçi dünya çapında ona yardımcı olmayacaktır. Çocuğun basitliği dünyaya onu adeta bir avanakmış gibi gösterecektir; onun sadeliği her biçimde sömürülecektir. Toplumdan korkarak, kendi yarattığımız dünya çapından korkarak tüm çocukları kurnaz, uyanık, balakalı yapmaya çalışırız; kuvvetlilerin sınıfında olmalarını istedik, güçsüzlerin ve mazlumların değil. Ve çocuk bir kez yanlış yönde gelişmeye başlarsa, bu yolda ilerlemeyi sürdürür; tüm yaşamı bu yönde ilerler. Hayatı ıskaladığını anladığın anda geri getirilmesi gereken ilk prensip masumiyettir. Bilgini bırak, kutsal kitaplarını bırak, dinlerini bırak, ilahiyat detaylarını bırak, felsefelerini bırak. Yeniden doğ, masum hale gel ve bu senin elindedir. Kendin tarafından bilinmeyen her şeyi, ödünç alınmış her şeyi, gelenekten, kültürden gelen her şeyi zihninden temizle. Başkaları — ebeveynlerin, öğretmenlerin, üniversitelerin— tarafından sana verilmiş olan her şeyden kurtul.
Yeniden, bir kez daha basit ol, bir kez daha bir çocuk ol. Ve bu mucize meditasyon aracılığıyla olabilecekdür. Meditasyon sana ait olmayan her şeyi kesip atan ve yalnızca senin hakiki varlığını koruyan enteresan bir cerrahi metottur. O her şeyi yakar ve seni çıplak bir biçimde güneşin altında, rüzgârın altında bırakır. Bu adeta, dünyanın üzerine düşen ilk insanmışsın ve hiçbir şey bilmiyormuşsun, her şeyi keşfetmek zorundaymışsın, arayış içinde olmak zorundaymışsın, kutsal bir yolcuğa çıkmak zorundaymışsın gibi bir şeydir. İkinci prensip ise kutsal yolculuktur. Hayat bir arayış olmalıdır; bir arzu değil, bir araştırma. Şu olmak, bu olmak için bir hırs değil, bir ülkenin başkanı veya başbakanı olmak değil de “Ben kimim?”i bulmak için bir arayış olmalı. Kim olduğunu bilmeyen bireylerin başka birisi olmaya çalışmaları çok garip. Şu an kim olduklarını dahi bilmiyorlar! Kendi varlıklarıyla tanışmamışlar ama bir şey olma hedefleri var. Bir şey olmaya çalışmak ruhun hastalığıdır. Sen varlıksın. Ve varlığını keşfetmek yaşamın başlangıcıdır. O zaman, her an yeni bir keşiftir, her an yeni bir keyiftir. Yeni bir gizem kapılarını açar, içinde yeni bir sevgi, önceden hiç hissetmediğin çiçeği burnunda bir merhamet, güzelliğe ilişkin, iyiliğe ilişkin yeni bir hassaslık gelişir.
O kadar hassas hale gelirsin ki en ufacık bir ot bile senin için muazzam derecede önem arz etmeye başlar. Duyarlılığın, bu küçücük otun varoluş için en büyük yıldız kadar mühim olduğunu net bir biçimde sana anlatır; bu ufak ot olmadan, varoluş olduğundan daha az bir şey olurdu. Bu küçücük ot eşsizdir, yeri doldurulamaz, onun kendine özgü bireyselliği var. Ve bu hassaslık sana yeni arkadaşlıklar yaratacaktır; ağaçlarla, kuşlarla, hayvanlarla, dağlarla, ırmaklarla, okyanuslarla, yıldızlarla arkadaşlıklar. Sevgi geliştikçe, dostluk geliştikçe hayat zenginleşir. Aziz Francis’in yaşamında güzel bir hadise olmuştur. O ölüyordu. Ve o yaşamı boyunca, tecrübelerini paylaşarak, bir yerden öbürüne bir eşeğin sırtında seyahat etmişti. Tüm müritleri son kelimelerini duymak için toplanmıştı. Bir insanın söyleyeceği son söz her zaman için dile getirdiği en mühim sözdür çünkü yaşamının tüm tecrübelerini içinde barındırır. Ama müritler duyduklarına inanamadılar… Aziz Francis müritlerine seslenmedi, eşeğine seslendi. Dedi ki, “Kardeşim, sana sonsuz derecede müteşekkirim. Beni bir yerden başkasına hiç şikâyet etmeden, hiç homurdanmadan taşıyıp durdun. Bu dünyayı terk etmeden önce tek istediğim şey beni affetmen; sana insancıl davranmadım.” Bunlar Aziz Francis’in son kelimeleriydi.
Eşeğe, “Kardeşim eşek…” diye hitap edip affedilmeyi dileyen müthiş bir hassaslık. Daha hassas duruma geldikçe yaşamın büyür: Küçük bir havuz değildir; okyanus gibi olur. Seninle, karınla ve çocuklarınla sınırlanmamıştır; sınırları dahi yoktur. Tüm bu varoluş senin ailen olur ve tüm varoluş senin ailen değilse yaşamın ne olduğunu bilmemişsindir çünkü hiç kimse bir ada değildir, hepimiz birbirimize bağlıyız. Biz milyonlarca biçimde birbirine bağlanmış engin bir kıtayız. Ve eğer kalplerimiz bütün için sevgiyle dolu değilse, eşit miktarda hayatlarımız da kısaltılmıştır. Meditasyon sana hassaslık getirir; muhteşem bir “dünyaya ait olma” duygusu verir. Bu bizim dünyamız; yıldızlar bizim ve burada yabancı değiliz. Doğuştan varoluşa aidiz. Onun parçasıyız, onun kalbiyiz. İkinci olarak, meditasyon sana muhteşem bir sessizlik getirecek çünkü tüm çöplük gitmiş durumda. Bilginin parçası olan düşünceler de gitmiş durumda… engin bir sessizlik ve şaşkın haldesin: Bu sessizlik var olan tek müziktir. Tüm müzik bu sessizliği su yüzüne çıkarma çabasıdır. Eski Doğunun kutsal bilgeleri tüm yüce sanatların —müzik, şiir, dans, resim, heykel— hepsinin meditasyondan çıktığını çok fazla vurgulamışlardır. Bu sanatlar kutsal yolculuklara hazır olmayanlar için bilinemeyeni bir biçimde bilinenin dünyasına getirme gayretidir; kutsal yolculuğu sürdürmeye hazır olmayanlar için bir armağandır onlar.
Belki bir şarkı, belki de bir heykel, kaynağı arama arzusunu tetikleyebilir. Bir dahaki sefer bir Gautam Buda tapınağına gittiğinde, yalnızca sessiz bir biçimde otur, heykele bak. Çünkü heykel öyle bir biçimde yapılmış, öylesi bir orantıyla yapılmıştır ki baktığında sessizliğe düşersin. O bir meditasyon heykelidir; Gautam Buda ile bir ilgisi yoktur. Bu nedenle tüm bu heykeller; Mahavira, Gautam Buda, Neminatha, Adinatha birbirine benzerler… Jainaların Yirmi bir tirthankaraları… aynı tapınakta hepsi birbirine andıran, birbirinin aynısı yirmi dört heykel bulacaksın. Çocukluğumda babama sorardım: “Bana nasıl olup da yirmi dört birinin hepsinin, birbirinin aynısı —aynı beden, aynı burun, aynı surat, aynı şekil— olabildiğini açıklayabilir misin?” Ve o da, “Bilmiyorum. Küçücük bir fark bile olmaması benim de kafamı karıştırıyor. Ve bu duyulmuş bir şey değil; şu koskoca dünya çapında birbirinin aynısı iki kişi bile yokken, yirmi dört insana ne demeli?” derdi. Lakin, benim meditasyonum çiçek açtıkça cevabı buldum; başka birisinden değil. Bu heykellerin insanlarla hiçbir alakasının olmadığı cevabını buldum. Bu heykellerin bu yirmi dört insanın içinde olup biten şeyle bir ilgisi mevcuttur ve bu olan şey tamamıyla aynı şeydi. Biz dışarısına takılmadık; yalnızca içsel olana ilgi göstermek gerektiğinde ısrarcı olduk. Dışarısı önemsizdir. Birisi genç, birisi yaşlı, birisi siyah, birisi beyaz, birisi erkek, birisi kadın; fark etmez. Önemli olan şey içeride bir sessizlik okyanusu olması.
Bu okyanussal durumda beden belli bir duruş alır.
Osho – Olgunluk – Kendin Olma Sorumluluğu PDF indir Tıklayın