Reha Ülkü – Post-Sinema PDF Oku indir
Reha Ülkü – Post-Sinema PDF Oku indir, e-kitap sitemizde Reha Ülkü – Post-Sinema kitabını araştırdık. Ayrıca Reha Ülkü tarafından kaleme alınan Reha Ülkü – Post-Sinema kitap özetinin yanı sıra, Reha Ülkü – Post-Sinema pdf oku, Reha Ülkü – Post-Sinema yandex, Reha Ülkü – Post-Sinema e-kitap pdf, Reha Ülkü – Post-Sinema PDF Drive, Reha Ülkü – Post-Sinema Epub gibi indirme linklerini de bulacaksınızdır.
Reha Ülkü – Post-Sinema PDF indir Oku
‘Yeni Sinema’dan sonra, gelecek / yazılacak sinema konulu eleştiri kitapları olduğunu biliyordum: 5- 6 senedir. Lakin, adının ne bulunacağını bilemiyordum: 5-6 senedir. Yani bunlar, önceden koyutlanmış süreçlerdi ve varlıkları vardı. Sonra, ‘Lie to Me’ yazıldı. Ad konuldu, varlığın adı. Kuşkusuz bu, ‘post-n-modern’ kültür hususunda olduğu gibi olacak: Bu ‘post-1-sinema’, daha epeyi ‘post-n-sinema’ olacak. Ölene kadar ve ben öldükten sonra da. Yazarlık yaşamımda ilk kez, gelecekbilim dahil, herhangi bir hususta, ben öldükten sonra bile izleğimin izleneceğini bildiğim ilk konu bu oldu. Neden? Sinema popüler ve kalabalık uğraşılan bir sanat dalı. Fotoğraf kadar değil. Ayrım, eyleyeninden fazla, izleyeninde. Sinemanın izleyeni çok fazla ve bu onu daha çok ‘kültürel tarih’ izleğini çiziyor kılıyor. (20. Yüzyıl’ın başında, o zamanlar ‘modern resim’ adı verilen ama şu anda klasik kadar ve belki ondan daha az / eksik-klasik olan sanat dalı da, bu izleği benzer biçimde çizmişti. Bu daha az klasiklik, resim sanatının öncülükte 100 yıllık aşırı gerilemesini imler.
) Hala: Öncü olmayan sanat dalı ve eseri, sanat dalı ve eseri değildir. Şu süprüntü yığınlarını üretenlerin kendi süper-egolarını tatmin için uydurdukları biçimde, alt-alan ve alt-eserdir. (Aralık 2011) Önsöz 2 ‘Meta-Sinema’ ve ‘Yeni Sinema’ yazıldı. Şimdi de ‘Post-Sinema’ yazıldı. Sıra aslında, ‘TransSinema’, ‘Yeni Sinema’, ‘Post-Sinema’ şekilinde olmalıymış. 1995-2010 içinde sinema, bu açıdan bakınca 4 evre görmüş oluyor. 1995’te yalnızca ‘the Sinema’ vardı. Sinema hususundaki ilk 6 cilt, ‘Kuram, Edim ve Praksis Üçlemesi’ni katınca, sinema hususunda yazılmış kitaplar içinde, sinema tarihinde özgün bir yer kazanmış oluyor. İlk 3’ü Brecht zamanında ve tarafından yazılmak istenmiş. Ondan önce de Eisenstein vardı ama o zamanki filmler, eleştiri metinlerine malzeme sağlayacak denli, yeterince nitelikli yüce ve nitelikli bayağı değildi. Misal verilecek olursa animeler, Gospel’lerin caza yürüyen yolda adımlar olması gibi, bayağı / sinema altalanını çizgifilm yolunda yürüyen adımlar oldu. 1930 ve 1980: 50 yıllık bir gecikme sözkonusu. Bu durum benim de başıma gelebilir. Post-N-modern siyasal durumu görecek denli uzun yaşadım ama ‘Post-N-Sinema’yı görecek denli uzun yaşayamayabilirim ama ‘post-n-sinema’yı gördüm, imledim, ayıkladım, eleştirdim ve yazdım. (Ocak 2012) Yanki Komünizmi: ‘Maymunlar Cehhennemi: Başlangıç’ ABD’lilerden bırakın komünisti, solcu bile çıkamayacağını düşünürüm.
Bunun en büyük ispatı, Asimov’un psiko-tarihi (artı faşist CIA benzeri kurumlar için çalışmışlığı) ve kavramı yürüttüğü eski komünist, yeni sosyal demokrat Flechtheim’ın, kavram ve içerik olarak gelecekbilimi icadı ikilisidir. ‘Mülksüzler’in yazarı Ursula K. Le Guin, ikircikli bir anarşist taocu olduğunu düşünür ama artı onun matriyarkal faşist olduğunu düşünürüm. Yani, genelde herkesten kuşkulanırım. Paranoya sayılabilir pekala, ayırdındayım. Lakin fiili ispatım şu: Amerikan Komünist Partisi üyesi, polisiye roman yazarı Dashiel Hammett’in, McCarthy yargılamalarına giden yolda maruz kaldığı eziyet ve (açık etmediği ama ima ettiği) bir başkasına ettiği eziyet var. Düşünün ki adamlar Şarlo’yu komünist diye yargıladı ve o direndi. Hammett teslim olanlar safında yer aldı. Şarlo ise gidenler. Gelelim, bizim kuşağın çocukluk dizisi ‘Maymunlar Cehennemi’ne: Özgün durumunda bile, gayet sol savlar içerse de, bu yeni Holywood çekimi düpedüz devrimci olmuş. Düşünebiliyor musunuz? Sol yumruğu havada bir maymun devrim yapıyor, gerçekten yapıyor. Cinstaşlarını alıp yeni bir dünya kuruyor. Bu film o sansürü nasıl geçti? Filmde ima olarak var olan, insan-şempanze birleşimi canlı nasıl gözden kaçtı? Bu yasak bir şey. İlk dizide faşist olarak imlenen goril, bu filmde nasıl bir ‘devrime yardımcı öğe’ ve bir saf değiştiren oldu? Araya parça olarak giren, Tim Burton ürünü ve fakat onun epeyi filmlerini seyredenlerin anlayacağı bir imayla biten sonlu bir film daha vardı: Başkan maymundur, yani zencidir ve bu hiç anlaşılmaz. Şimdi ABD başkanı bir zenci.
O film çekildiği zaman, biri bunu önesürse, kimse inanmazdı. Boş atıp dolu tutsa da, Burton bunu öngördü. Bu filmde konuşan tek maymun, zenci seslendirme ile konuşturulmuş. İlk dizide de goriller hem Naziler’i, hem zencileri çağrıştırmak için kullanılmıştı. Bunun yanı sıra gerçekte tek zenci kuyruksuz maymun türünün goril olması da, başka bir konu. Konuşan maymunun dile getirdiği tek sözcük şuydu: ‘Hayır’. Yetiyor da, artıyor bile. Zaten gerisi, devrimin ayrıntı kısmı. Yine Burton’un şaka anlayışına bağlı olan, başaşağı asılı, eşcinsel orangutan ‘hommage’ı bu filmde, bir sirkte çalışmış, işaret dili bilen ve Sezar ile iletişim kuran ilk maymun olan bir orangutan olarak mevcut ama onun dile getirdiği şudur: ‘Maymunlar aptaldır.’ Yani: Proleterya aptaldır, cahildir, hakirdir, zalimdir, korkaktır, devrim onsuz yapılabilir ama ilk etapta devrime dahil edilmesi gerekir. Sezar da öyle yapar zaten. E işte, Yankiler bile devrim yapabiliyor ama fakat bu kadarını. Hayal etmek de bir şeydir tabii ki. 1848’de de Marx devrimi hayal etmişti ve ona kimse inanmamıştı. Hoş, adamımız devrimin canına okudu ama olsun.
Onun enternasyonelden dehelediği anarşistler, hala şen ve esen olarak, Ursula K. Le Guin nezdinde de olsa mevcut ve hala devrim yolundalar. Şunu unutmayın: Anarşist aşı olmadan, komünist devrim olmaz. Dozunu da bileceksin tabii. Alaşımlarda birden çok element, eser miktarda mevcuttur ama çelik de öyle görülmektedir. Maymunun sahibi ve onu zeki yapan bilimci böylesi bir anarşist burjuva: Maymunu bırakıyor ve maymun özgürlüğe gidiyor. Ya, ben bu filmi çok sevmişim, canım çekti, bir daha seyredeyim. (17 Ağustos 2011)
Reha Ülkü – Post-Sinema PDF indir Tıklayın